رقیه قربانی، بانوی زنجانی که به دلیل اهمال مسئولین بیمارستان جان باخت

عدم مسئولیت پذیری و اهمیت به جان بیماران از سوی مسئولین بیمارستان، باعث مرگ یک بانوی زنجانی به هنگام زایمان شد.

2c3e34461e22cf80c1d0c45e463f7339

 از بین رفتن ارزش های اخلاقی در جامعه ایران، به پزشکان آن نیز سرایت کرده که بر اساس سوگند معروف خود باید از متعهدترین اقشار جامعه به خصوص در برابر بیماران باشند. در روزهای اخیر یک بانوی زنجانی که در سلامتی کامل بوده پس از اعزام به بیمارستان جهت زایمان، به طرز مشکوکی جان باخته است.

سعید عزیزی، همسر رقیه قربانی که قربانی بی مسئولیتی مدیران بیمارستان شده در تشریح این ماجرا می گوید: «

بر اساس گفته پزشک موقع زایمان همسرش روز 24 مرداد ماه بوده است.

روز عید فطر و بعد از اظهار ناراحتی همسرش را برای چکاب به بیمارستان آیت‌الله موسوی برده و آنها وی را پذیرش نکردند، بعد از عدم پذیرش در بیمارستان آیت‌الله موسوی همسرم را به بیمارستان امام حسین بردم.

عزیزی تصریح کرد: مسئولان بیمارستان امام حسین بعد از معاینات اولیه اعلام کردند که همسرم به دلیل فشار خون بالا باید بستری شود.

وی با بیان اینکه همسرش عارضه خاصی را نداشته و فقط به دلیل بی‌قراری به بیمارستان رفته بود، اضافه کرد: تنها تفاوت رفتاری همسرش در آن روز بی‌حوصلگی بوده است.

عزیزی به عدم پاسخگوی همسرش بعد از بستری شدن در بیمارستان اشاره کرد و گفت: در طول شب موفق به برقراری ارتباط با همسر خود نشده تا اینکه یکی از هم اتاقی‌های وی به گوشی پاسخ داده و گفته است که وی را به اتاق زایمان برده‌اند.

وی اضافه کرد: از صبح روز شنبه در بیمارستان حاضر شده ولی نتوانسته از همسرش اطلاعاتی بگیرد تا اینکه به وی اطلاع داده می‌شود که در ساعت چهار زمان ملاقات است و می‌تواند وی را ببیند.

عزیزی با غیرطبیعی عنوان کردن حال همسرش به هنگام ملاقات گفت: همسرم به من گفت که در اتاق زایمان از ساعت پنج صبح تا 12 ظهر برای زایمان طبیعی اذیت شده و به التماس‌هایش مبنی بر عمل جراحی برای تولد نوزادش توجهی نشده تا اینکه در ساعت 12 ظهر این کار انجام شده است.

وی با بیان اینکه همسرش در شب تولد نوزادش دچار تنگی نفس شده و با کمک پزشکان احیا شده است، اضافه کرد: این مشکل در شب دوم هم تکرار شد ولی روز دوشنبه به من گفتند که وی مرخص است.

عزیزی به بدحالی همسرش بلافاصله بعد از مرخصی از بیمارستان اشاره و تصریح کرد: همسرش را برای درمان به بیمارستان آیت‌الله موسوی برده و در آنجا با بی‌توجهی پزشکان حاضر مواجه شده است.

وی تاکید کرد: بعد از معطلی فراوان در بیمارستان آیت‌الله موسوی به وی گفته شده که بیمار را تا 10 دقیقه به بیمارستان محل زایمان منتقل کند چرا که حال وی خوب نیست.

عزیزی با تشریح روند چگونگی انتقال مجدد همسرش به بیمارستان امام حسین ادامه داد: بعد از کلی تلاش و  رفت و آمد با معاینه پزشک عمومی آنها متوجه مشکل قلبی همسرش شده و وی را با دستپاچگی به بخش ویژه منتقل کردند.

وی اضافه کرد: بعد از پیگیری‌های فراوان به خانواده گفته شده که حال بیمار بهبود یافته و ماندن همراهان در بیمارستان کمکی به وی نمی‌کند.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح چگونگی حاضر شدن خود در بیمارستان و ملاقات خود با همسرش در بخش ویژه تصریح کرد: با همسرش صحبت کرده و حتی می‌خواسته نوزاد را ببرد تا مادرش او را ببیند که با تذکر پزشک و راضی شدن همسرش منصرف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه به هنگام حضور او حال همسرش بد شده و وی را از اتاق بیرون کرده‌اند، اضافه کرد: بعد از کلی رفت و آمد و سر درگمی همسرش را بدون هیچ توضیحی به بیمارستان ولی‌عصر منتقل کرده و این بیمارستان مرگ وی را اعلام کرده است.

عزیزی با مشکوک خواندن همه روند ماجرا و اینکه بر اساس گفته‌های همسرش سه خانم به شدت وی را در روز زایمان برای زایمان طبیعی اذیت کرده‌اند، تاکید کرد: همسرم به هیچ وجه مشکلی نداشته و در طی مدت زندگی مشترک هیچ وقت ابراز ناراحتی نکرده است.

وی با بیان اینکه همسرش طی مدت زمان بارداری زیر نظر پزشک بوده و هیچ وقت به وی تذکری داده نشده است، ادامه داد: می‌خواهم بدانم چرا همسر من نباید در بیمارستان آیت‌الله موسوی پذیرش شود و مگر من آمبولانس هستم که بیمار را طی 10 دقیقه به بیمارستان دیگری منتقل کنم؟

عزیزی که در جریان تشریح ماجرا به شدت غمگین و گریان بود بارها ماجرا را مرور کرد و گفت: شاید اگر روز شنبه تعطیل نبود و پزشکان در بیمارستان حضور داشتند الان همسر من زنده بود.

وی با ابراز ناامیدی فراوان از طی روند پرونده همسرش گفت: خون همسرم پایمال شد.«

گفتنی است تاکنون مسئولین بیمارستان های مذکور درباره این حادثه غم انگیز هیچ اظهار نظری نکرده اند. در سال های اخیر بسیاری از بیمارستان های ایران به دلیل عدم برخورداری از امکانات مناسب و یا عدم مسئولیت پذیری مدیران و پزشکان بیمارستان ها سبب مرگ تعداد زیادی از بیماران بی گناه شده اند. این امر تاکنون اعتراضات فراوانی را به همراه داشته است.

بیان دیدگاه